Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › Alternativ til microUSB som strøm ?
- Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 12 måneder siden af
Kriss3d.
- ForfatterIndlæg
- 22. maj 2013 kl. 19:21 #5062
Kriss3d
MedlemJeg har prøvet at kigge på det med strømforsyning. Ikke at man som linux nørd ikke har en masse microusb ledninger og strømforsyninger. Men jeg da jeg på mit arbejde har fundet den perfekte strømforsyning – 5V med 2A så ville den være fed at bruge. Men kan man sætte en anden type strømstik på end microUSB uden at lodde på den ? F.eks på GPIO eller er det kun power udgange ? Eller er de direkte koblet på den power på microUSB ? Jeg har ikke kunne finde nogen tegninger der indikerer noget.
- 24. maj 2013 kl. 19:05 #5092
JKN
KeymasterDet kan du godt!
På http://elinux.org/Rpi_Low-level_peripherals er GPIO-pins vist. Du skal bruge P1-02 eller P1-04 til +5v og P1-06, P1-09, P1-14, P1-20 eller P1-25 til ground. P1-04 og P1-06 er nok det typiske valg 🙂
Der er dog desværre ikke nogen beskyttelse på at trække for mange ampere så. Det skal du være opmærksom på.
- 7. juni 2013 kl. 19:45 #5251
Kriss3d
MedlemHmm Men det med at den trækker for meget strøm er vel blot de USB enheder der er tilsluttet ikke ?
Ellers må jeg vel bare sætte en strømbegrænser på. Hvor mange Amp kan den tåle at trække igennem ?Forresten – netop fordi jeg har en gammel strømforsyning til et eller andet obskurt der netop leverer 5V ud burde overspænding ikke være et problem. Men jeg kunne vel sagtens blot sætte en 5V regulartor på så ville det virke. Ikke ?
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.