Datalogger, Stokerkontrol, Scotte

Raspberry Pi Webshop Fora Projekter Datalogger, Stokerkontrol, Scotte

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
      zune
      Medlem

Jeg ønsker at benytte min raspberry pii som datalogger for vores pillefyr, til kommunikation mellem fyr hardware og rasberry pii skal benyttes rs232 tx, rx og gnd, umiddelbart så har jeg læst mig frem til at det er in 6, 8, 10 på min raspberry, men en anden skriver at jeg skal have en level shifter? hvilket jeg ikke ved hvad skal til for. håber i har lyst til at hjælpe.

Ideen med at benytte en raspberry er at den kun bruger en brøkdel strøm i forhold til en almindelig maskine, som der skal til for at den kan logge data. selve softwaren er udviklet til linux.

sblar
      Medlem

Det er vist noget med at de normale niveau’er på UART er alt for høje for rpi. Se her:

Raspberry Pi Serial Console With MAX3232CPE

Hej.
      jeg ved godt det er et meget gammelt emne men har lige et spørgsmål 🙂
      Hvis man bruger en Serial-USB converter så behøver man vel ikke bekymre sig om det med spændingen hvis man sætter RS232 fra Scotte fyret ind i serial og USB til rpi ?

Hvis du bruger en rs232 til usb skal den bare i ellers kan du bruge en MAX3232CPE for 3.3V UART til at ændre spændingen til 3.3v som passer i rpi jeg er ved at klargøre til samme projekt selv vil bare ikke bruge stoker kontrol da det kraver for meget energi

Viser 3 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.