Raspberry Pi Webshop › Fora › Offtopic › Genindlæs Chrome tab fra Cron Job
Tagget: chrome kiosk cronjob genopfrisk
- Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af
osj.
- ForfatterIndlæg
- 24. juni 2014 kl. 10:02 #9218
mortenbirkelund
MedlemHej
Jeg bruger en Raspberry Pi sammen med en skærm der køre i Kiosk mode. Den åbner altså en google chrome browser når jeg starter computeren i fuld skærm. Mit problem er at nogle gange kan der komme knas med forbindelsen der gør at internettet forsvinder i få sekunder for så at komme tilbage. Som det er nu skal jeg slukke computeren og starte den igen når dette sker. For at komme dette i forkøbet kunne jeg godt tænke mig hvis jeg kunne sætte et Cron Job op som hvert minut genopfrisker websiden i chrome.
Det er dog ikke lykkedes mig at finde en kommando som man kan bruge i et bash script til at genopfriske siden som bliver vist.
Jeg har ledt på nettet men har ikke kunne finde en løsning. Kan det virkelig passe at der ikke findes en så bassal kommando til chrome som genopfrisk? - 24. juni 2014 kl. 16:09 #9221
osj
MedlemHej
Kommer netværket op at køre af sig selv?
Lukker chrome helt ned når problemet opstår.
Hvis chrome stadigvæk kører, er der mange apps der kan opdatere siden
løbende:
https://chrome.google.com/webstore/detail/auto-reload/ofojbjgaaddibdfpmmjeonahgbacejid/relatedosj
- 27. juni 2014 kl. 12:50 #9237
osj
MedlemSkal der kraftigere medicin til, kan du prøve at kopiere “reboot” til
/etc/cron.daily/ mappenos.
- 1. juli 2014 kl. 00:20 #9364
mortenbirkelund
MedlemHej osj
Jeg havde nu egentlig håbet at der var en kommando man kunne køre i et bash script eller lign.
Jeg har nemlig lidt problemer med at åbne noget som helst når jeg connecter til min raspberry pi med fjernskrivebord. Når jeg har connected, så bliver jeg vist skrivebordet. Når jeg så åbner chrome, så åbner chrome ikke på den computer som jeg sidder ved (fjernskrivebordet), men chrome åbnes istedet på den skærm som er koblet til raspberry pi? Og på den skærm har jeg jo ingen keyboard eller tastatur?.. Jeg sidder heller ikke lige i nærheden af pi’en men arbejder over ssh og fjernskrivebord.
- 1. juli 2014 kl. 12:59 #9367
osj
MedlemKan du åbne en terminal på pi´en, og skrive i den, fra fjernskrivebord?
Men hvad er det der sker. Er det pi´en der “fryser”, eller bare browseren
der går død.os
- 1. juli 2014 kl. 13:04 #9368
mortenbirkelund
MedlemJamen problemet er ikke på den Pi (1) som er i Kiosk mode. Den viser billeder fint og der er ingen problemer.
Problemet er så, når den anden Pi(2) som er sat op med kamera og Motion oplevere t problem med signalet, så forsvinder “feedet” et øjeblik.
Når der har været knas på forbindelsen så har pi 1 mistet det feed den viser. For at den kommer til at vise feedet igen, korrekt, så skal browseren genopfrisket for at den “fanger” feedet igen.
- 1. juli 2014 kl. 18:00 #9370
osj
MedlemJeg læser det som at det er pi 1 du genstarter, for at fange feedet igen.
Hvis du har fysisk adgang til pi 1, må du forbi med en usb-mus og installere
en “auto-reloader”.
Ind i crome menuen > værktøjer > udvidelser > hent flere udvidelser > søg
efter “auto-reloader” og installer den.
Genstart crome, og højreklik på “auto-reloader” ikonet for at indstille
hvor ofte du vil have hjemmesiden opfrisket. Venstre-klik på ikonet, for
at starte processen.osj
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.