HDMI CEC – Remote control til Raspberry Pi

Raspberry Pi Webshop Fora Tilbehør HDMI CEC – Remote control til Raspberry Pi

Viser 6 svartråde
  • Forfatter
      niclasc
      Medlem

Hej,

Har netop bestilt mig en Raspberry Pi Model B herinde fra webshoppen. Denne skal bruges som et alternativ til mit Apple TV3.

Jeg vil gerne kunne bruge min eksisterende fjernbetjening – som jeg bruger til mit Samsung TV – til at også styre min Raspberry Pi med Raspbmc.

Har læst en lidt om at der skulle være support for HDMI CEC std. i Raspberry modellen. Men hvad skal der til af udstyr/kabler for at det kan lade sig gøre? Og hvor er det bedst at købe dette?

Pft.

mhn
      Medlem

Hej.

Jeg bruger CEC på min. Så jeg kan fortælle dig, det virker på OpenElec med et Sony TV.

Men jeg kan ikke sige noget klogt om kabler. Jeg har 3 typer HDMI kabel, og jeg har stadig ikke fundet ud af, hvordan man ser forskel på de to, der ikke virker med CEC, og det ene der gør. 😐 Jeg kan desværre ikke huske, hvor det der virker kommer fra. Det var et fra hylden.

Mvh
      Morten

niclasc
      Medlem

Okay – men dvs. du har et kaben der går direkte fra dit TV (HDMI)til din Raspberry (USB – Power indgang) ?

Eller har du sådan en boks imellem ?:
      http://www.amazon.co.uk/Pulse-Eight-P8-USBCECv1-USB-CEC-Adapter/dp/B005JU6LWM

JKN
      Keymaster

Det kræver et 1,4 certificeret HDMI-kabel, hvilket kablerne her på shoppen er.

mhn
      Medlem

Jeg har et kabel mellem HDMI på TV og HDMI på Pi. Det er nok til at kunne bruge TV remoten til XBMC på Pi.

Men det der med 1,4 HDMI kabel tror jeg desværre ikke på mere. Der må være mere i det, for begge de kabler, der ikke virker, er 1,4. (Det er selvfølgelig muligt, jeg er blevet snydt med versionen, der hvor jeg har købt dem.)

JKN har du testet shop kablerne med CEC? Hvis et af dem virker, gør de andre nok også. 🙂

Mvh
      Morten

niclasc
      Medlem

Jeg kan ikke få det til at virke med min egen originale Samsung remote 🙁

CEC er enabled i Raspbmc.

Men kan ikke finde Anynet/CEC nogle steder i samsung menuén. Så er i tvivl om mit Samsung TV overhovedet understøtter det.

tail -F /home/pi/.xbmc/temp/xbmc.log – fortæller heller ikke at der bliver registreret nogle input.

🙁

hjorken
      Medlem

Hvilket Samsung tv har du!?

Viser 6 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.