Raspberry Pi Webshop › Fora › Generel snak › Ingen billede
- Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 10 måneder siden af
spazi.
- ForfatterIndlæg
- 28. april 2013 kl. 17:42 #4700
kaan
MedlemHej
Jeg har købt en rasberry pi og et sd kort med styresystem på men når jeg sætter strøm til den kommer der ik noget billede på skærmen der kommer godt nok lys i power dioden men ellers sker der ik noget… hvorfor kommer der ik billede på?? - 1. maj 2013 kl. 11:17 #4758
Jmaarbjerg
MedlemHej.
Hvor lang tid venter du, og hvad speed class er dit SD kort?
- 26. maj 2013 kl. 09:31 #5105
Kriss3d
MedlemKun rødt lys i powerdioden efter de første par sekunder tyder på at dit SD kort enten ikke er sat ordenligt i eller at imaget er korrupt på en eller anden måde.
- 8. juli 2013 kl. 20:15 #5526
spazi
MedlemJeg ved dette er et gammelt thread, men jeg svarer fordi det måske kan hjælpe andre.
Hvis din rpi ikke vil starte op kan det være flere grunde. Jeg har selv oplevet det.
Er din power supply stærk nok? Den skal helst være 5 volt og have 1A eller 2A (ampere)
Har du prøvet et andet styresystem? Debian Wheezy eller openElec?
Det som hjalp mig var at formatere kortet helt med et SD formaterings program og smide NOOBS på kortet. Utroligt let at installere styresystem og være sikker på at det er installeret korrekt.
Når man booter med NOOBS bruger din rpi HDMI porten til at vise skærm billedet, du kan også vælge Composite PAL/NTSC
Man bruger 1,2,3,4 knapperne på tastaturet for at skifte imellem. - 8. juli 2013 kl. 20:45 #5531
kaan
MedlemHej
Problemet var at jeg havde købt et sd-kort ved rs hvor der skulle ligge et styresystem på men det var der ikke… - 8. juli 2013 kl. 20:48 #5532
spazi
Medlemhehe, ja det forklarer en hel del 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.