Introducer dig selv

Raspberry Pi Webshop Fora Generel snak Introducer dig selv

Viser 28 svartråde
  • Forfatter
      JKN
      Keymaster

Denne tråd er lavet for at give brugerne mulighed for at lære hinanden at kende. Introducer dig selv kort med navn, beskæftigelse og evt. en kort kommentar om hvorfor du blev interesseret i Raspberry Pi.

JKN
      Keymaster

Så vil jeg starte ud. Mit navn er Jeppe Kollerup, jeg studerer til civilingeniør inden for Elektronik og IT ved Aalborg Universitet og bor derfor også i Nordjylland. I min fritid spiller jeg fodbold, men udover dette går alt min tid på elektronik og it på den ene eller anden måde.

Jeg blev hurtigt forelsket i Raspberry Pi efter at have opdaget projektet gennem en youtube-video. Bare det faktum at der kan sælges en computer til omkring 25 dollar er nok til, at jeg er interesseret. Størrelsen samt funktionaliteten giver geniale muligheder for udvikling. Jeg følger projektet tæt og glæder mig til en aktivitet på denne danske side.

zilveruno
      Medlem

Navnet er Leo, arbejder hos Nordjyske Jernbaner. Bor i Hirtshals. Fritiden går bla. med geocaching.

Hvad jeg lige skal bruge Pi til, tjaa, det ved jeg ikke, den var bare spændende, så mon ikke jeg finder på noget, ellers kan jeg altid hente inspiration her på sitet.

ABB
      Medlem

Jeg hedder Andreas, bor i Aalborg, og studerer sammen med Jeppe også indenfor elektronik & It..
      Interessen for Raspberry Pi skyldes først og fremmest den lave pris for en computer, og dertil alle de muligheder boarded giver. Så den skal bare prøves. Nu venter man blot på boarded lander herhjemme så man kan komme igang med at lege lidt :D

tine
      Medlem

Jeg hedder Tine, er uddannet lærer, men overvejer at læse til datamatiker. Min interesse for rasberry pi handler primært om at kunne formidle programmering til skoleelever. Skal dog lige selv have lidt fundament først.

cludder
      Medlem

Hej
      Jeg hedder Claus Christiansen eller bare Cludder
      Jeg håber på at skulle bruge Raspberry Pi til
      Medie center i min Campingvogn, derefter skal der bare
      leges med denne fætter, glæder mig til det bliver min tur. :D

mhn
      Medlem

Hej.

Jeg hedder Morten og er en gal home automation nørd. (Se evt. http://www.zwaves.dk/forum/ )

Efter at have ventet 5 år på fabrikanterne af enheder, har jeg efterhånden opgivet. Så jeg har kastet mig over, at se hvor langt evnerne holder, når det gælder at bygge noget selv.

Jeg leger med Arduino, og i den forbindelse er Raspberry Pi en interessant kraftig enhed.

Men hvad jeg egentlig skal bruge den til, tjaa hvem ved. :-) Jeg synes, alt, der kan meget og bruger lidt strøm, er spændende.

Arbejdstiden bruges på it netværk.

Min Rasberry Pi dukkede op i dag, og i min søgning efter en I/O oversigt faldt jeg over jeres forum. Jeg håber, jeg kan få mange gode ideer her. :-)

kronborg
      Medlem

Hej

Jeg hedder Erik og interesserer mig for IT generelt.

Jeg er IT-supporter i en nordjysk produktionsvirksomhed.

Jeg får desværre først mit PI-board i hånden først i august.

Jeg synes den kunne være ideel til introduktion til skoleelever – anvendelsesmuligheder kender næsten ingen grænser og er til prisen genial. Hvorfor skal næsten al IT undervisning i skolerne begrænse sig til MS platformen. Lad os få mere know-how til eleverne, programmering og automation af små enheder.

Glæder mig til at se fremtiden for dette forum og en stor hånd til Jeppe for opstarten.

mote
      Medlem

Hej.
      -Mads og bor i Århus.
      Jeg fik min RasPi den 1. juni, og indtil videre har den ud over at være legetøj været forbundet til min router med en USB disk på som net storage.

anden
      Medlem

Hej

Mit Navn er Anders Jørgensen jeg studere til Datatekniker i Odense jeg er meget netværks nørd og har en del Cisco udstyr som er min store interesse roder også en del med Linux og så arbejde jeg ved Nielsen og Nielsen Holding og er frivillig ved Kollegienet Odense

klarskov
      Medlem

Hej
      Jeg er Jens Klarskov Pedersen, underviser IT Teknologer på Københavns Erhvervs Akademi. Min store interesse er programmering, herunder også programmering af microprocessorer, PICs o.s.v.
      Fik min Raspberry for to dage siden, den er sjov – så lille og kan så meget.
      Glæder mig rigtigt meget til at se hvad fremtiden bringer, også hvad dette forum bliver til.

Martin R
      Medlem

Hej jeg hedder Martin og er til dagligt elektriker, grunden til at jeg ville prøve mig frem med raspberry pi var for at få et billigt mediacenter, har fået min pi, men vi kan ikke lige blive enig om hvordan den skal virke. 🙂

lmarr
      Medlem

Jeg hedder Søren, og er 45 år gammel.

Jeg har “rodet med edb” siden starten af 80’erne, og været omkring, ZX81, Spectrum, Amiga, Win 3.0, 95, XP, 7 o.s.v. og Apple 6.5, 7.x, 8.x, OSX o.s.v.

Jeg arbejder i Region Hovedstadens IMT (IT, Mediko og Tele) i Driftsvagt-funktionen.

Min Raspberry er egentlig kun for sjovt, men på sigt skal jeg se på selvkørende videoovervågning (batteri+solcelle) til ødegården i Sverige, og nok også noget InCarPC 🙂

(Til XBMC kører jeg med en flok Apple TV2 enheder, og jeg har en Synology som NAS)

aqad
      Medlem

Hej,

jeg hedder Ahsan, og er psykolog i København. Jeg har altid været meget gadget-glad, så da jeg opdagede dette lille vidunder og hvordan man kunne bruge den som et mediecenter var jeg solgt…. mangler dog lige at få købt mig en :-/ Der er vel ikke en venlig sjæl derude der tilfældigvis lå inde med en ekstra?

penoe
      Medlem

Hej
      Jeg hedder Per, og er faglærer på Teknisk Skole og er spritny udi LinuX.
      Synes Raspberry kunne logge nogle af mine elever til rode med lidt programmering og Linux.
      Derfor må jeg hellere kridte skoene og bane vejen. Er frisk på små opstillinger og programmer i starten.

Kriss3d
      Medlem

Jeg arbejder på en teknisk skole med generel IT.
      Jeg interesserer mig meget for især linux og elektronik generelt.

Der er lige lagt en bestilling på min julegave fra min kæreste til mig. Jeg glæder mig meget til at komme til at rode lidt med den når den kommer.
      Jeg har tænkt mig at den skal køre som streaming og medieserver men da jeg også interesserer mig meget for amatørradio selvom jeg ikke har de store muligheder da jeg bor midt i byen så håber jeg med tiden at få sat noget spændende sammen med en R-PI og en modtager.

Det kan være jeg med tiden skal have endnu en R-PI til nogle flere små projekter..

Mit navn er Finn og er smidt af arbejdsmarkedet, og jeg har fundet herhen grundet en ønskeseddel fra barnebarnet på 15.
      Der stod Arduino og Raspberry Pi, så nu måtte jeg jo finde ud af hvad det drejede sig om. Det er jo som at komme hjem til jul, med alt det færdigbygget som man selv konstruerede i 70-erne. Har allerede bestilt til mig selv
      //finn

BS_Sweden
      Medlem

Brian, 35 år og bor på 10 år i sverige.
      Har en generel interesse for it og dimser.
      Arbejder i kastrup lufthavn med jetfuel.
      Bruger min Pi med xbmc som mediecenter.

asm7100
      Medlem

Hedder Allan. Bor i Randers er host lige blevet 45år.
      Har leget med edb fra før ZX80 (SDK85 f.eks)
      Har allerede en mini pc, der kører android, købt i kina, med dual cpu og quad gpu osv.
      Den køre XBMC hvilket den faktisk gør udmærket, meeeeen syntes android bruger alt for meget krudt på alt muligt andet, så min først raspberryip kommer helt sikkert til at køre xbmc forudsat at den kan finde min ekstern HD.
      Der ud over, skulle den også gerne (Eller rpi nr to) bruges til at styrer noget hjemme elektronik, tænde lamper, rulle gardiner for osv osv.
      Ellers er jeg sikker på den lille PCer nok kan finde mange anvendelses muligheder.
      Har arbejdes i mange år med EDB og elektronik, men arbejder nu som murer, brolægger osv osv.

spazi
      Medlem

Hej, jeg er Spazi, 28 år bor på Færøerne og har brugt computer siden jeg var 4.
      Jeg købte min Raspberry pi igennem ebay for et godt stykke tid siden da rev B med 256mb ram kom på markedet. Jeg købte den fordi jeg kom aldrig rigtig i gang med at programmere fordi jeg er for doven. Jeg vil gerne lære at programmere med python eller programmering i hele taget.
      Jeg har pillet meget med elektronik siden jeg var teenager og jeg syntes at raspberry pi var et godt og billigt sted at kombinere elektronik og programmering.
      Jeg har brugt min rpi til xbmc, minecraft og andre sjove småting, men har planer om at lave nogle “rigtige” projekter.
      Jeg har brugt windows og mac i lang tid men blev for et år siden introduceret til at bruge linux og jeg elsker det! 🙂
      Jeg bruger for det meste Ubuntu og Backtrack, men alle linux distrobutioner er gode.
      Jeg er god til at finde løsninger og har nogle sjove idéer, og jeg er sikker at jeg kommer til at blive en god hjælp til dette forum 🙂

M_Nielsen
      Medlem

Hejsa
      Jeg hedder mathias.
      Er til dagligt mekaniker i Silkeborg.
      Har længe ledt efter en god løsning til at streame film til mit tv, og en kollega fortalte om Raspberry Pi. Så den skulle jeg da have 🙂

Er allerede dybt imponeret og har kun haft den i 3 dage.

klausf
      Medlem

Hej,
      Jeg hedder Klaus, og er fra toppen af Danmark (Hjørring). Jeg har rodet med IT siden klør konge var knægt (før 1980), og været via ZX81, Dos, windows 3, mainframes og meget andet.
      Til daglig er jeg ansat som IT supporter hos Aver&Lauritzen i Aalborg, hvor jeg også udvikler virtuelle serverløsninger.
      Min RPI b+ kom i fredags (tak for det r-pi.dk), og er grundinstalleret.
      1. projekt er at få X til at virke fra windows. (hjælp i nabolaget søges)

connect 2 ding-a-ling-net 51 94 19 61 🙂

Hej, ny til siden 😉
      Købte Raspberry Pi pga jeg skulle bruge en god XBMC, og det må jeg sige at den klare til UG 😉
      Dog er der en masse opsætning, men det kommer stille og roligt.
      Jeg er 34 år fra Sorø og slagter, men elsker elektronik. (og biler)
      Efter jeg har fået min Raspberry Pi, så ryger mit Apple tv sig nok en tur 😉

jmorten
      Medlem

Hej,

jeg er pensionist, 65 år og har egentlig været med siden Zinclair introducerede sin første ZX81.
      Kommunernes digitalisering satte mig i gang med et projekt, jeg blev lidt stødt over at man påduttede ældre borgere dyre computerløsninger, ofte op til 8000,-kr for at hente et brev/mail, så mit mål var at bygge en computer til under 1000.-kr, det lykkedes næsten og jeg blev så overhalet af industrien, men PI’en og win10 ser ud til at løse den del på en enkel måde.
      Nu er der en del muligheder at lege med, så mine PI’er skal nok komme på arbejde.

torrig
      Medlem

Jeg hedder Hans, er pensionist++, og bor i Roskilde.
      I mit arbejdsliv brugte jeg computere fra slutningen af 60’erne, og programmerede i algol, pascal, basic mfl.
      Jeg har brugt linux i mange år, og prøvet og brugt forskellige distros – nu Mint.

afk
      Medlem

Andreas – fra Nordjylland.
      Generel interesse for computere siden det hed Amstrad(?) med grøn skærm, og senere C64 – jeg gik vel i 3. eller 4. klasse 🙂

Har købt en RP her på siden, og planen er at den blot skal fungere som FTP på hjemmenetværket, men må nok erkende at jeg med tiden er blevet tilhænger af Plug ‘n Play 😉 (Det går ikke helt som jeg vil… 😉 )

moggendk
      Medlem

Hej.
      Jeg hedder Mogens og 43 år.
      Jeg er ansat som paramediciner og brandmand i Københavns brandvæsen.
      Jeg har købt en raspberry pi 2, for at komme i gang med blive lidt klogere på dette system og bygget et medie center sammen.

flywheel
      Medlem

Hej allesammen

Jeg hedder Peter, bor i Brøndby og er arbejdsløs nyuddannet IT-Diplom Ingeniør fra DTU. Linux har interesseret mig siden 90’erne, hvor jeg for første gang smed en Slackware på min lille 80386’er, men siden at der ikke eksisterede noget drivprogram til den grafiske accelerator, var det aldrig rigtigt brugbart. Da min første Cyrix-drevne maskine kom ind af døren, flyttede SuSE Linux ind som sekundært styresystem. For en 7 år siden skiftede jeg dog fuldstændig hest og skippede eComstation fuldstændigt og openSUSE Linux flyttede ind som eneste system. I dag dominerer Tux og Geecko, i en eller anden form, alle husstandens elektroniske enheder.

Da Raspberry Pi blev introduceret var det da en sjov lille ting, men hvad kan jeg dog bruge det til. Tanken var dog lovende og jeg har da også orienteret om fremskridtene, men fik aldrig hindbær under neglene – før jeg i disse dage har fundet et fint introduktionsprojekt at udsætte den lille fætter for – nemmerlig et RPi Access Point, til husstanden. Naturligvis er der allerede nu ved at dukke tanker om nye RPi eventyr op.

Jeg hedder Amalie, bor i Aalborg, og jeg studere til Datatekniker

Viser 28 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.