Kabinet til Rpi

Raspberry Pi Webshop Fora Projekter Kabinet til Rpi

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
      bjarnebk
      Medlem

Hej.

Jeg er ved at overveje at købe en Raspberry Pi; men fik lige lidt tanker:

1)
      Jeg arbejder i en metal-virksomhed og havde lidt påtænkt at lave et kabinet til Rpi’en på den laser jeg står ved. Men er der monteringshuller til skruer i boardet ?

2)
      Til Jer der bruger en Rpi i forvejen: bliver den varm ved belastning ?

3)
      Er der mulighed for at sætte en harddisk på maskinen – eller er den “låst” til kun at bruge sd-kort ?

Jeg har sikkert stirret mig blind på ovenstående spørgsmål her i forummet; men jeg håber i bærer over med mig 😉

Mvh
      Bjarne

1: Der er huller du kan bruge til montering.
      2: Ja den bliver lidt varm, men ikke noget du skal bekymre dig synderlig meget over. ARM er jo mere eller mindre bygget til at blive presset ind små steder som mobiler og tablets.
      3: Du skal bruge sd kortet til boot sekvensen, men ud over det kan du godt køre selve systemet fra en USB harddisk.

Kriss3d
      Medlem

Jeg har lige her efter jul selv fået sat min R-PI sat op og leget lidt med den. Det er indtil videre på et gammelt class 2 kort og kassen er den æske den kom i med et hul til HDMI stikket. Den bliver lidt lun men slet ikke slemt.

Der er to huller der sidder lidt forskudt. Jeg mangler dog stadig nogle mål på den men jeg ender nok med at finde en kasse fra et 3d printer projekt og køre den igennem SolidWorks og fræse det ud i nogle af de akrylblokke jeg har adgang til.

Den virker til at være lige til at lave en kasse til.

bjarnebk
      Medlem

Tak for svar 🙂

Jeg har på nettet set flere klippe/foldeskabeloner, prøv at søge.
      Jeg har overclocket til 800, og så bliver den ikke for varm. )00 klarer min ikke i over 2 timer.
      Det KAN sættes usbdisk på, med en aktiv USBhub. Jeg tror dog ikke på at det er smart, da den kører over samme bus som Wifi og SDkort, og derfor må være med ringe performance.

//finn

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.