Raspberry Pi Webshop › Fora › Generel snak › Kan ikke forbinde til Raspberry pi
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 8 år, 8 måneder siden af
mortenbirkelund.
- ForfatterIndlæg
- 24. september 2014 kl. 17:09 #10271
mortenbirkelund
MedlemHej allesammen
Jeg har et problem som egentlig nok er mere linux relateret, end Raspberry Pi, men jeg tænker at folk på dette forum vel alligevel også kender en del til Linux 😉Jeg har en Raspberry pi som jeg har købt et Raspicam til. Jeg bruger det sammen med Motion. Det virker fint det meste af tiden, men det sker desværre engang imellem at jeg ikke kan forbinde til min raspberry pi via SSH. Når dette sker, så streamer den heller ikke noget billede via motion(eller jeg kan i hvertfald ikke se det via den IP jeg plejer at bruge)
Det underlige er, at når jeg logger ind på routeren og se hvilke enheder der er tilslutte netværket, så optræder min Raspberry pi stadigvæk, og med den korrekte ip. Når jeg ser på min usb-wifi-dongle så blinker LED lampen som om at den stadig står og sender på netværket.
Nu ved jeg godt hvad i vil sige.. “Lad os se loggen”.
Jeg kan desværre ikke huske datoen for hvornår det skete sidst, og jeg håbede at der var en her der kunne hjælpe med at finde problemet så jeg ikke behøver vente på at det sker igen. Men jeg skal sørge for at poste loggen for næste gang det sker. Problemet er at jeg ikke er ved kameraet hver dag, så jeg ikke opdager præcist hvornår det begynder.Jeg håber at der er en her der har en ide om hvad der kan være galt…
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.