Raspberry Pi Webshop › Fora › Operativsystemer (OS) › KODI og MP4 filer
- Dette emne har 10 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af
BirdDog.
- ForfatterIndlæg
- 7. februar 2015 kl. 18:17 #12294
BirdDog
MedlemHej derinde.
Jeg har B+ modellen, kan det virklig passe at den ikke kan afspille mp4 filer, er det fordi den ikke er kraftig nok eller nogen der har et bud.
Filerne ligger på min NAS.
Vil gerne undgå at skulle rippe alle ungernes film igen 🙂 - 7. februar 2015 kl. 20:00 #12302
34626
MedlemSikker på det er MP4 og ikke MKV?
Er det MPEG2 eller MPEG4? Hvis det er MPEG2, så skal du købe en licens herfra: http://www.raspberrypi.com/mpeg-2-license-key/Raspberry pi B og B+ er kraftige nok til helt op til fullhd.. Så dit problem er andet sted 🙂
- 7. februar 2015 kl. 22:10 #12308
BirdDog
MedlemYeps er sikker på at filerne hedder .mp4 og ikke er MKV
Har skam købt licens til mpeg2 så det er heller ikek problemet.og har prøvet at installere kodi på min pc og den afspiller bare de mp4 filer som min raspbery ikke kan.
derfor jeg spørger om hjælp : )
- 8. februar 2015 kl. 07:34 #12313
BirdDog
Medlemlige en opfølgning.
køre gigabit kablet netværk i hele huset, så ingen trådløs her.
og det er åbenbart kun større mp4 filer Pi ikke kan klare, dem over 1 gb. Mindre ser den ud til at afspille fint, derfor jeg spørger til det med om den er kraftig nok.jeg ved godt at den kan æde større filer som mkv, iso osv. og det er rigtigt det gør den i full HD. Men mp4 filer er åbenbart et problem.
- 8. februar 2015 kl. 11:45 #12323
34626
MedlemEr det OpenElec du har på den?
Hvordan streamer du til boksen? FTP, Samba, Plex?
Streamer du fra PC eller en Nas? - 8. februar 2015 kl. 21:55 #12346
BirdDog
Medlemde ligger på min nas, tilgår den via NFS.
den køre Raspbmc.Jeg har mange andre enheder som tilgår samme nas via NFS som kan afspille filerne uden problemer, det er både en popcorn hour, og en AC RAYN mini.
- 9. februar 2015 kl. 08:07 #12351
asm7100
MedlemHejsa BirdDog
Jeg har selv RPI b+ der henter filer fra en BananaPi med HD, den trækker fint alle formater (Via samba) - 9. februar 2015 kl. 09:51 #12356
34626
MedlemDet lyder mærkeligt, men har dog ingen erfaringer med raspbmc eller nfs.
Brugte selv ftp, men ulempen er at æ ø og å ikke virker.. i dag bruger Plex Media Server og Rasplex på raspberry pi..Har du prøvet at geninstallere raspbmc på din raspberry pi? (Kunne være der er noget fejl i det?)
- 9. februar 2015 kl. 14:19 #12372
BirdDog
MedlemNu ligger landet sådan at jeg faktisk har to Pi’s, en med en lidt ældre openelec kørende og XBMC også den med Raspbmc.
Nu har jeg testet og den med openElec havde ingen problemer.!, grunden til jeg installerede Raspbmc på den anden var
1. for at teste
2. havde nogen problemer med visse postmand per film som ungerne ville se igen oge igen på openelec.Men nu har jeg lige opdateret openElec til den nyeste udgave, så den også køre Kodi, og nu virker alt, mp4 filerne samt de gamle problem filer…!
Så det er helt sikkert vejen at gå. Den opsætning jeg har med openElec kan jeg “gemme” den og ligge den over på den anden Raspberry Pi når jeg har installeret Openelec på den?
- 10. februar 2015 kl. 19:17 #12420
34626
MedlemDu kan godt bruge den samme config fil, men du skal huske at ændre licenserne, da de KUN passer på 1 maskine 🙂
Jeg regner med dine raspberry PIs er identiske.. - 11. februar 2015 kl. 14:48 #12453
BirdDog
Medlemhavde klaret det inden svaret, men tak alligevel 🙂
ja de er ens, og ja har forskellige licenser til de to.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.