Raspberry Pi Webshop › Fora › Guides › Linux/terminal installation af Openelec (4.0.0) på SD kort
Tagget: 4.0.0, openelec, raspberrypi, SD kort
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af
34626.
- ForfatterIndlæg
- 9. maj 2014 kl. 12:54 #8863
34626
MedlemDa jeg selv dagligt bruger Linux Ubuntu så er der visse senarier jeg helst undgår, men visse senarier kan man ikke helt undgå!
Da Openelec 4.0.0 er udkommet tænkte jeg det kan da opgraderes online, men jeg valgte at gøre det manuelt fra Linux Ubuntu 14.04 via terminalen, hvilket viste sig at være ret nemt, da Openelec udviklerne har lavet et script der blot skal afvikles. Dette er dog ikke lige nemt for alle.
1. Lav en backup af config.txt (den indeholder fx koderne til de codecs du måske har købt, så dem vil du ikke miste.
3. Udpak .tar filen i home, så de er nemmest at tilgå.
4. Åben en terminal (ctrl + alt + T).
5. skriv gnome-disks. Herfra skal du slette SD kortets partitioner og finde ud af enhedens sti. Dette står under enhed i samme vindue.
#Herefter kan du lukke vinduet ned.6. I terminalen skriver du nu: “cd OpenELEC-RPi.arm-4.0.0”
#Nu burde du være i mappen du udpakkede.7. Så er det bare at skrive: “sudo ./create_sdcard /dev/sdc”. (sdc er min usb enhed, du skal være sikker på at det er den rigtige enhed du vælger.
Herefter vil din terminal lave alt arbejdet for os og når den er færdig kan du navigere til config.txt som er under system partitionen på SD kortet og indtaste dine decoding koder.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.