Raspberry Pi Webshop › Fora › Generel snak › No signal med HDMI til display
- Dette emne har 11 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 9 måneder siden af
Buch.
- ForfatterIndlæg
- 6. marts 2015 kl. 18:47 #13215
Buch
MedlemHej forum
Jeg har købt en spritny RPI-2 leveret med præinstalleret SD-kort…..
Den kan ikke få adgang til mine skærme via HDMI under opstart (siger “No signal”). RPI’en lyser fint, når jeg tænder den, men intet signal på skærmen… Har prøvet to forskellige skærme og tre forskellige HDMI-kabler, så er ret sikker på, at det ikke er det.
Kan det være softwaren?
Kan det være SD-kortet?
Eller anden hardware fejl?Andre bud på, hvad jeg bør tjekke….?
- 6. marts 2015 kl. 20:03 #13216
osj
MedlemHej
På Sd-kortet skal der gerne være en config.txt fil, som bestemmer
hvordan pi-en starter op
http://www.raspberrypi.org/documentation/configuration/config-txt.md
Se om filen er der, og hvordan den er sat op.Kan du tilgå Pi-en fra Windows / linux via ssh?
http://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/ssh/ - 6. marts 2015 kl. 20:47 #13217
Buch
MedlemTak for svar!
Jeg får lige fat i en SD-reader imorgen og tjekker config.txt’en….
Det andet, du nævner er jeg ikke sikker på, at jeg forstår… Skal jeg tilslutte RPI’en til en anden PC eller tilslutte den til netværket?
- 6. marts 2015 kl. 22:18 #13218
osj
MedlemDu skal tilslutte den til lokal-netværket, med et netkabel. Så vil routeren
tildele pi-en en ipadresse, hvis den da booter op. - 6. marts 2015 kl. 23:26 #13222
Buch
MedlemHvis den booter, kan jeg så få adgang til den via IP-adressen på routerens hjemmeside?
- 7. marts 2015 kl. 00:12 #13223
osj
MedlemNej direkte fra windows eller linux, til pi-ens ip-adresse.
Bruger du windows eller linux? - 7. marts 2015 kl. 14:40 #13231
Buch
MedlemSorry jeg faldt sgu i søvn i går…. Jeg har prøvet alt dette ind til videre, hvor intet virker:
– Opkobling til 2 forskellige skærme med 3 forskellige HDMI-kabler.
– At få adgang til SD-kortet på 2 forskellige computere (windows) med SD-kortlæser.
– At få adgang til SD-kortet med et SD-til-USB-stik på 2 forskellige computere (windows).
– At tilslutte RPI’en til routeren for at se om den tildeles en IP-adresse.Så noget tyder måske på, at det leverede SD-kort er i stykker…? Når den slet ikke får tildelt en IP-adresse…..
- 7. marts 2015 kl. 16:27 #13234
osj
MedlemEr der ingen partioner / filer på kortet
Er der filer, hvile dato er de så mærket med. - 7. marts 2015 kl. 16:51 #13235
osj
MedlemNår pi-en booter op, er der lys konstant i den RØDE led, konstant.
Den GRØNNE led, blinker når der læses fra “disken”, ca 30 sek under op-
start. Der er også nogle små leds, der blinker kortvarrigt på netstikket.
Der bør være en fat-partion som windows kan se, og en ext4 partion som
windows IKKE kan se. - 8. marts 2015 kl. 10:00 #13250
Buch
MedlemMen jeg har prøvet på alle mulige måder at få adgang til kortet…. 2 forskellige computere med indbygget SD-læser og 2 forskellige computere, hvor SD-kortet sidder i et SD-USB-stik… Ingen af computerne kan “se” kortet eller få adgang til det… Så jeg kan slet ikke se, hvad der ligger på kortet…
Både den røde og den grønne led lyser konstant under opstart, ingen blink på den grønne….
Kan det være at kortet ikke er formateret?
- 8. marts 2015 kl. 12:30 #13252
- 8. marts 2015 kl. 13:13 #13253
Buch
MedlemUmiddelbart tænker jeg at bruge NOOBS eller Rasbian…
Får lige fat i sælgeren 🙂 Tror det er kortet, da jo hverken kan læses af Pi’en eller nogen af mine computere….
Tak for din hjælp så langt – det er virkelig værdsat!
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.