Raspberry Pi Webshop › Fora › Tilbehør › OpenElec og Wi-Pi (wifi) dongle
- Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af
ravensholt.
- ForfatterIndlæg
- 11. september 2013 kl. 22:20 #6072
ravensholt
MedlemHej,
Jeg har netop anskaffet mig en Raspberry Pi Model B, med tilhørende Wi-Pi dongle (den som kan købes i shoppen her på sitet).
Jeg har valgt OpenElec som OS, da jeg andre steder på nettet har læst, at denne performer bedre end RaspBMC.
Min Raspberry fungerer fint med Ethernet LAN, men jeg kan ikke få min Wi-Pi dongle til, at fungere.
Jeg har fulgt instrukserne i diverse youtube video’er , indtastet SSID på min router samt indtastet WPA2/PSK passwordet, men det vil stadigvæk ikke fungere.Er der nogle af Jer, der har haft success med, at få Wi-Pi donglen til, at fungere med OpenElec?, eller evt. ved hvordan jeg får det til at fungere?
På nettet kan man downloade en driver i form af en .bin fil – men denne har jeg ingen idé om, hvorledes jeg får installeret – eller om det overhovedet burde være nødvendigt, da donglen jo er specielt lavet til Raspberry Pi?Mvh
Martin - 9. maj 2014 kl. 12:59 #8864
34626
MedlemHar læst at du skal sætte donglen i den nederste usb port som er wlan0 for Openelec.
Du nævner ikke lige hvilken usb port du prøver med..
Bruger ud en 1A, 1.2A eller 2A strømforsyning? (Er selvi tivvlm om 1A er nok)..
- 14. maj 2014 kl. 14:51 #8900
bugsimalone
MedlemEr det lykkedes for dig Martin? Jeg overvejer nemlig samme Wifi adapter til min raspberry.
Vh
Troels - 14. maj 2014 kl. 19:59 #8902
ravensholt
MedlemYes, det lykkedes og det fungerer ret godt 🙂
Årsagen til, at det ikke fungerede i første omgang var simpelthen fordi jeg havde en tastatur sluttet til min Raspberry Pi samtidig. Det lader til, at den ikke rigtig kan håndtere mere end én tilsluttet enhed, selvom jeg benytter en god strømforsygning til denne. Det problem er så løst ved, at bruge en USB HUB med egen strømforsyning.God fornøjelse 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.