Raspberry Pi Webshop › Fora › Operativsystemer (OS) › OS til XBMC og Hjemmeside?
Tagget: Hjemmeside, Homepage, Medie server, OS, Styr, XBMC
- Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 6 måneder siden af
Cykelsmeden.
- ForfatterIndlæg
- 27. februar 2013 kl. 07:57 #3585
dach
MedlemHej alle.
titelen beskriver det godt.
jeg har en pi som jeg normal køre xbmc på for medie center,
men jeg står og vil gerne prøve at rode med noget hjemmeside osse.er det muligt at både hoste en hjemmeside via apache eller LAMP samtidig med du kan køre XBMC, og vis ja, hvilket OS snakker vi som om?
har haft i openElec, men så vidt jeg forstår er det et styresystem lavet kun til medie center,
Så har vi RaspXBMC som osse mere eller mindre er et medie center, her har du dog lidt flere mulighede for at installer andet på.
Lige kigge lidt på debian,
den kan ihverfald host en hjemmeside, men til gengæld så har den debian ikke et build til XBMC, hvilket betyder jeg skal download XBMC source code, og så selv complie det. hvilket kan i værste tilfælde resultere i rigtig meget arbejde for et forholdvis nemt opgave,Så er der nogle der har et bedre forslag, eller skal jeg virklige til at køre debian og så complie det selv?
undskyld for evt. stavefejl og tak for jeres tid.
– Dach - 13. marts 2013 kl. 12:09 #3909
hjorken
MedlemHar ikke selv prøvet det, men det burde kunne lade sige gøre med alle pi/xbmc os distro’s!
Køre selv med Xbian, og der kan man i hvert fald tilføje Web Server som en service! - 16. marts 2013 kl. 23:45 #3986
Cykelsmeden
Medlemjeg har en pi som jeg normal køre xbmc på for medie center,
men jeg står og vil gerne prøve at rode med noget hjemmeside osse.
er det muligt at både hoste en hjemmeside via apache eller LAMP samtidig med du kan køre XBMC, og vis ja, hvilket OS snakker vi som om?Du kan sagtens installere en apache på en raspbmc, men jeg kan ikke forestille mig den kan belastes meget mens du fiser rundt i mediacentret. Du er nok bedre stillet at gøre som jeg, og lave en “ren” debian lamp-server med et 16g sdkort, uden skærm og tastatur, til webserver med perl og msql. Strömforbrug og pris er til at overkomme, og så har tvopsætningen ro
//finn
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.