Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › Partnere søges til mini-satellit projekt
Tagget: Satellit
- Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af
ghostrunner.
- ForfatterIndlæg
- 27. februar 2013 kl. 11:29 #3593
mbm
MedlemJeg har en drøm om at sende en satellit op med en vejrballon. Nogen rigtig satellit vil det naturligvis ikke blive, da den ikke vil komme i rigtigt kredsløb. Men med en vejrballon af en vis størrelse burde den alligevel kunne nå rigtig højt op.
Tanken er, at “satellitten” løftes af to balloner, og når den ene springer, daler “satellitten” langsomt mod jorden, hvor den kan findes via gps.Projektet er naturligvis sjovest, hvis man medbringer lidt simpelt udstyr som fx et kamera. Det kan så styres via rasberry pi.
Projektet er endnu kun et luftkastel. I hvert fald skal vi være flere om det, hvis det skal realiseres. Men hvis man kunne samle 3-4 personer med forskellig faglig baggrund, tror jeg, at det kan gøres.
- 9. april 2013 kl. 23:12 #4442
prp
MedlemGår selv og leger med tanken. Tror dog at DK’s lille størrelse giver stor risiko for, at den lander i vand.
- 3. august 2013 kl. 01:56 #5767
T_kbh
MedlemHej
Jeg læst indlægget her lige da det var kommet, og det er jo ved at være noget tid siden, så nu vil jeg da lige høre, om en af jer har fået udført det?
Jeg havde selv ønsket om at prøve det, allerede inden at jeg læste om det her, men så så jeg et program på discovery, hvor de havde lavet det (dog uden brug af raspberrypi). Og de havde prøvet 4 eller 5 gange før at det var lykkedes, og kun halvdelen af gangen havde de fundet udstyret igen. Så allerede der kunne jeg se, at det ville blive for dyrt for mig.
Jeg mener at det var ca.3km fra opsendelses stedet at de fandt den igen, så Danmark burde være store nok på en stille dag. - 8. august 2013 kl. 11:43 #5814
tbnilen
MedlemJeg har også gået med tanken, har købt “vejrballoner” men er ikke kommet videre, men første forsøg skulle være at tag billeder, og logge temp. mv. at finde udstyret hvis det dumper i vandet kan være en udfordring, for selvom det er vindstille ved jorden kan der være kraftig vind højere oppe..
- 22. september 2013 kl. 12:05 #6162
ghostrunner
MedlemHej.
Dette projekt lyder da interesant.
Jeg vil godt være med til at se på hvad mulighederne er 🙂
Det kunne være en interessant udfordring..Rasmus
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.