Pi går død

Raspberry Pi Webshop Fora Generel snak Pi går død

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
      Leonard
      Medlem

Jeg har to ens opstillinger med Pi og et IrToy, der passer mine varmepumper.
      Den ene virker fint, mens den anden går død efter en time eller to.
      Den eneste forskel er, at den der virker er installeret for ca et år siden, mens den anden er ny installeret.
      Der kører wheezy på begge.
      På den, der virker har jeg brugt den funktion, der kommer i opstarten med at udvide partition til at bruge hele kortet. Det havde nok ikke været nødvendigt, da der ikke gemmes noget af betydning.
      Men det har åbenbart gjort at jeg nu ikke kan kopiere image med Win32diskimager, den mener at imaget er for stort til at være på et 4 GB kort, som det altså også kommer fra.
      Nogen der har en forklaring på hvad, der kan være galt eller en vejledning til at komme ned i normal størrelse igen ?

mhn
      Medlem

Måske bliver den for varm, når den går ned?

Leonard
      Medlem

Det har intet med hardware at gøre. Som skrevet har jeg to ens opstillinger og de virker begge perfekt med det ene SD-kort, mens det har været mig umuligt at få nogen af dem til at virke i længere tid, uanset hvordan jeg har installeret på et nyt kort.
      Jeg har prøvet alle kombinationer af hardware og software. Det ender hver gang med at det ene SD-kort virker fint, mens alle andre SD-kort og forskellige installationer, Raspbian, Pidora eller forskellige NOOB, på 3 forskellige SD-kort ikke vil virke.

Viser 2 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.