Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › R-PI som wifi router ?
- Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 4 måneder siden af
JanHolbo.
- ForfatterIndlæg
- 13. december 2013 kl. 20:28 #7129
Kriss3d
MedlemJeg har fået en (min anden) R-PI i fødselsdagsgave af min kæreste. Jeg har lidt tænkt på om man kunne smide noget Rasbarian på og om den med en wifi dongle kunne fungere som router/firewall. Og om den ville være hurtig nok til dagens standard. Evt styre en 40/40 linje eller noget i den stil. Eller om den ville være bottleneck. Med noget iptables og routing fra eth0 til Wlan0 kunne køre hurtigt nok til at være effektivt.
Er der nogen der kender til et sådant projekt eller har noget de vil komme med ?
- 29. maj 2014 kl. 09:31 #9025
JanHolbo
MedlemHej Kriss3d!
Da det er et stykke tid siden, du har postet dette, og ingen andre har svaret, vil jeg gerne høre, om du fortsatte med projektet, og hvad der evt kom ud af det?
Umiddelbart vil jeg sige, at flaskehalsen nok er USB porten, da både SD kort læseren, Ethernet, og WiFi kører over den. Hvis du ikke kører nogen form for cache-server eller logger heftigt, så vil SD kort læseren naturligvis ikke være så stor en faktor.
Gik du i gang med projektet, og hvad er dine erfaringer, også selvom du evt ikke førte projektet til ende?
Jeg er selv i gang med et lignende projekt, hvor jeg vil piggy-back’e mig på det trådløse net, vi får stillet gratis til rådighed, men som har mange begrænsninger, så jeg vil bruge en tethered mobil telefon til at give adgang til det, der er blokeret på WiFi, eks NTP, PlayStation Network, etc.
Mit projekt, der desværre er på engelsk, kan findes her:
http://www.kaddu.dk/index.php/raspberry-pi/os-distribution/raspbian/21-dual-network-gateway-with-raspberry-piDet er stadig Work-in-Progress, og jeg er i skrivende stund (29/5-14) i DK og har derefter 3 Essays, jeg skal aflevere indenfor 14 dage, men jeg regner med at kunne få skrevet lidt om en uges tid alligevel.
JanHolbo
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.