Raspberry Pi Webshop › Fora › Generel snak › Raspberry Pi – booter ikke ordenligt
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af
chni708.
- ForfatterIndlæg
- 15. november 2013 kl. 19:05 #6637
chni708
MedlemJeg har erhvervet mig 2 stk Raspberry Pi’s som har kørt fint med Raspbmc de sidste 4 måneder. men for nyligt begyndte den ene at starte op med NOOBS menuen hvor jeg skulle vælge hvilket OS jeg ville installere (trods der allerede var installeret Raspbmc) dette problem kunne dog løses ved at trykke Esc hvorefter den fint startede op med OS.
Igår skulle jeg så rykke rundt da jeg har fået nyt surround anlæg, da det hele var samlet ville den ene raspberry slet ikke starte op, altså den blev ved med at starte NOOBS menuen, og ligegyldigt om jeg trykkede Esc eller valgte at reinstallere Raspbmc havnede jeg samme sted igen (altså i noobs menuen) hvis jeg vælger at reinstallere gør den det fint, men når den så genstarter havner jeg samme sted en gang til.
Jeg prøvede derfor at tage SD-kortet fra den anden pi som har kørt fint men samme scenario. i starten mistænkte jeg at jeg havde smadret SD-kortene ved at tage strøm stikket ud af raspberry’en når jeg skulle slukke den, men idag har jeg købt et nyt sd-kort og lagt noobs over på det og prøvede så med det, men nej samme problem en gang til.
er der nogle som kan hjælpe? jeg er ikke den store it nørd men er løbet tør for muligheder. Hvis der er en venlig sjæl som vil prøve at hjælpe kan han/hun evt osse kontakte mig på tlf 53620073
På forhånd mange tak.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.