Raspberry Pi Webshop › Fora › Operativsystemer (OS) › Raspbmc – svarer ikke efter en nat
- Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 6 måneder siden af
mogensk.
- ForfatterIndlæg
- 26. maj 2013 kl. 09:40 #5106
Kriss3d
MedlemJeg har lidt et problem med raspbmc. Det er ellers lækkert at der både er apt-get og alt hvad jeg skal bruge til det.
Men det lader til at f.eks efter en nat hvor den står uden at være brugt, så svarer den ikke på tv remote (eller yatse app til android)
Det lader til at den stadig kører men den vågner bare ikke op. Skærmen forbliver sort.Er det bare raspbmc der har den bug ? Jeg har læst mig lidt til at hvis man IKKE har usb enheder forbundet med den så skulle der ikke være noget problem men som mediafspiller fungerer den bedst hvis den har noget at afspille. SÅ er der nogen der kan bekræfte dette eller skal jeg skifte til openELEC og se om det virker bedre ?
- 28. maj 2013 kl. 21:39 #5141
mogensk
MedlemDine problemer svarer til mine. Den (styresystemet) går i dvale og er tung at “vække” igen.Nogengange har jeg simpelthen taget strømmen og tændt den igen.
- 28. maj 2013 kl. 21:57 #5142
Kriss3d
MedlemJeg har fået smidt et nyt image på med den seneste standalone jeg kunne få fat på. Og nu kører det dog ganske fint. Ellers har jeg et backup SD kort med openELEC der godt nok er en del hurtigere men desværre også mangler FTP og apt-get og den slags så man kan ikke installerer flere programmer på det. Kun alm xbmc addons.
- 1. juni 2013 kl. 11:02 #5176
mogensk
Medlemjeg har “gennemført” denne øvelse, der er henvist til herunder, og derefter kører pi’en hele tiden. Den styrer en informationsskærm ganske perfekt gennem Midori browseren.
http://chamaras.blogspot.dk/2013/03/how-to-deactivate-monitor-sleep-in.html
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.