RF 868 Mhz transceiver på PI3

Raspberry Pi Webshop Fora Projekter RF 868 Mhz transceiver på PI3

Viser 0 svartråde
  • Forfatter
      MichaelRas
      Medlem

Hej allesammen!

Det her er mit første indlæg for jeg har lige oprettet mig her nu.

Jeg har til hensigt at bygge et projekt op hvor jeg RF-radio kommunikation ml. en sender jeg allerede har og PI3 kørende. Da jeg er ny og har en masse at lære er der helt sikkert en masse huller i det jeg siger her, men sådan er det. Men hensigten med det jeg vil bygge er altså og se om jeg kan hacke mig ind på en serial radio link og intercepte det jeg modtager.

Jeg har kigget lidt på:

http://cpc.farnell.com/enocean/enocean-pi-868/enocean-pi-8051-mcu-868mhz/dp/SC13204?ost=EnOcean+Pi+868MHz+Radio+Transceiver+Gateway+8051+Microcontroller&selectedCategoryId=&categoryNameResp=All%2BCategories&searchView=table&iscrfnonsku=false#techDocsHook

da jeg allerede ved at min sender – som et et tyverialarm panel i mit hus – kører på 868Mhz. Det jeg ikke ved er hvilken TX protokol panelet bruger samt om pakkedata er krypteret.

Dog ved jeg at EnOcean devicet forstår en række af de gængse bla bluetooth.

Det er dertil hvor jeg er nået og resten kommer ud på at se om jeg intercepte de serialdata jeg modtager – sjovt nok over serial porten på Ras. Til det formål er allerede udviklet et sniffer program – som jeg dog ikke endnu har haft mulighed for at undersøge nærmere.

Er der nogle af jer der har erfaringer med serial radio kommunikation på lign. måde? Så hører jeg gerne fra jer mhp. at dele viden.

På forhånd tak.

Viser 0 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.