Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › Rumovervågning (CCTV)
- Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 1 måned siden af
mkofoed.
- ForfatterIndlæg
- 21. oktober 2013 kl. 11:46 #6425
mkofoed
MedlemHej Forum!
Jeg er gået i gang med at lave en CCTV-løsning med RasPi model A + USB WiFi + Camera board. Tanken er, at hver RasPi skal kommunikere med en serverdel, som skal tilbyde et view over hele perimeteren via webløsning. Endvidere skal der sættes sikkerhedskopiering til “skyen” af relevante billeder/filmklip ved alarmer.
Jeg forestiller mig følgende:
RasPi[1..n] -> Lokal server med ZoneMinder -> cloud backup
RasPi skal køre så simpelt som muligt – jeg forestiller mig, den udstiller en RTSP stream via VLC og ikke ret meget andet.
ZoneMinder (http://www.zoneminder.com/) kan lave motion detection og meget andet. Den kræver en linux server, som kører 24/7 (men det har jeg i forvejen).
Cloud backup er naturligvis for det tilfælde, hvor den lokale server går tabt (tyveri, brand, etc.).
Har nogen rodet med noget tilsvarende? Der er mange penge at spare i forhold til professionelle løsninger, og kun fantasien sætter grænser for anvendelsesområder (f.eks. nummerplade- og ansigtsgenkendelse).
- 5. april 2015 kl. 06:44 #13730
jmorten
MedlemJeg har et lignende projekt i tankerne dog handler det om fuglekasser med kamera.
Jeg er lidt nysgerrig hvordan går det med projektet?
Vil ZoneMinder kunne køre på en RPI, jeg skal nok lade være med at hijacke din tråd og starte min egen. - 9. april 2015 kl. 22:48 #13818
mkofoed
MedlemHej,
Jeg endte med at droppe ZoneMinder – den er alt for tung til at køre på Raspi. I stedet anvender jeg softwaren ved navn “motion”. Den kører glimrende, og jeg har bl.a. brugt det til at tage billeder af dyr på et batteridrevet stand-alone setup. Der er en fin intro til at få motion til at køre her:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.