Raspberry Pi Webshop › Fora › Operativsystemer (OS) › SMB delings Problem med win 7
Tagget: SMB delings Problem med win 7
- Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af
Cykelsmeden.
- ForfatterIndlæg
- 13. februar 2013 kl. 11:29 #3419
Stenfeldt
MedlemHej
Har lige installeret Raspbmc men er stødt ind i et problem. jeg kan ikke få adgang til min windows pc, jeg kan godt se den på netværket men hver gang jeg forsøger at oprette forbindelse kommer jeg til den menu hvor man skriver user og password ind, men lige meget hvad jeg skriver så kan jeg ikke komme videre
Forslag medtages meget gerne
- 14. februar 2013 kl. 08:59 #3433
mhn
MedlemHej.
Er du sikker på Windows pcen tillader adgang?
Hvis den gør, skal du skrive windows-ps\brugernavn.
Mvh
Morten - 15. februar 2013 kl. 16:34 #3457
Stenfeldt
MedlemHej og Tak for svar
Jeg tror at jeg har løst problemet halt. har lavet en deling på alt på min win7 pc, men vil gerne ha lidt sikkerhed på min server. Så kender i til nogen hvor det har lykkes at få delt et SMB bibliotek med sikkerhed?
- 19. februar 2013 kl. 11:23 #3494
hjorken
MedlemOpret en bruger på din pc som du så kan dele mappen med!
For at gøre det lidt nemmer at finde i Raspbmc, kan du bruge samme bruger navn og password. Så skulle du slippe for at skulle taste det ind når du vil benytte mappen. - 19. februar 2013 kl. 12:02 #3495
Stenfeldt
Medlemskal brugeren ikke være logget på for at få adgang til brugerens delte filer. .. håber du forstå 🙂
- 19. februar 2013 kl. 16:34 #3498
Cykelsmeden
Medlemder kan være flere problemer involveret, såsom delingsform (hjemmenetværk vs workgroup), firewall, lmversion mm.
da du har raspbmc, er det sandsynligt at det kun er medier du vil dele, og i så fald er du sikkert bedre stillet ved at bruge dlna-deling (upnp). det kan aktiveres i microsoft mediaplayer.
//finn
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.