SMB delings Problem med win 7

Raspberry Pi Webshop Fora Operativsystemer (OS) SMB delings Problem med win 7

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
      Stenfeldt
      Medlem

Hej

Har lige installeret Raspbmc men er stødt ind i et problem. jeg kan ikke få adgang til min windows pc, jeg kan godt se den på netværket men hver gang jeg forsøger at oprette forbindelse kommer jeg til den menu hvor man skriver user og password ind, men lige meget hvad jeg skriver så kan jeg ikke komme videre

Forslag medtages meget gerne

mhn
      Medlem

Hej.

Er du sikker på Windows pcen tillader adgang?

Hvis den gør, skal du skrive windows-ps\brugernavn.

Mvh
      Morten

Stenfeldt
      Medlem

Hej og Tak for svar

Jeg tror at jeg har løst problemet halt. har lavet en deling på alt på min win7 pc, men vil gerne ha lidt sikkerhed på min server. Så kender i til nogen hvor det har lykkes at få delt et SMB bibliotek med sikkerhed?

hjorken
      Medlem

Opret en bruger på din pc som du så kan dele mappen med!
      For at gøre det lidt nemmer at finde i Raspbmc, kan du bruge samme bruger navn og password. Så skulle du slippe for at skulle taste det ind når du vil benytte mappen.

Stenfeldt
      Medlem

skal brugeren ikke være logget på for at få adgang til brugerens delte filer. .. håber du forstå 🙂

der kan være flere problemer involveret, såsom delingsform (hjemmenetværk vs workgroup), firewall, lmversion mm.
      da du har raspbmc, er det sandsynligt at det kun er medier du vil dele, og i så fald er du sikkert bedre stillet ved at bruge dlna-deling (upnp). det kan aktiveres i microsoft mediaplayer.
      //finn

Viser 5 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.