Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › streaming af musik via HSDPA, Runeaudio og TIDAL
- Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 6 år, 8 måneder siden af
Fujac.
- ForfatterIndlæg
- 14. marts 2017 kl. 01:33 #21315
Fujac
MedlemHej,
Jeg har med begejstring hentet min Raspberry Pi 3 model B for en halv uges tid siden. Hvilket har påvirket min lyst til søvn de sidste par dage. Jeg arbejdede intenst, dog ustruktureret på projektet det første døgns tid, holdte en pause på et par timer med søvn. Så tog jeg til træning, og genoptog projektet og fik det første gennembrud. Jeg fik min Raspberry Pi til at connecte til Telenor’s netværk via HSDPA og sakis3g, så ville jeg videre og sprang på Runeaudio, hvilket krævede et nyt User Interface egentlig troede jeg det krævede et andet Operativ system der hed runeaudio ui, så jeg begyndte at rode med en geninstallation hviket jo var tåbeligt, nu havde jeg fået sakis3g op at køre, og det viste sig selvfølgelig også at jeg først og fremmest ikke kunne få RuneAudio op at køre. Men nu har jeg så også svært ved at genskabe sakis3g funktionen, så prøver med wvdial i stedet og har fået HSDPA modemet, som for øvrigt er et Huawei E1752, til at køre. men jeg kan ikke få Web Browseren til at fungere. Jeg har prøvet lidt forskelligt, så der er forbindelse, men ikke hul igennem. Umidbart kan jeg forsøge at lave systemet uden at bruge HSDPA idet wifi kører upåklageligt, men jeg vil gerne have et transportabelt system i den anden ende.Er der nogen der har erfaring med HSDPA modems og RuneAudio evt. TIDAL på en Raspberry Pi 3 model B, eller tidligere?
pft.
Venligst Fujac
- 21. marts 2017 kl. 20:33 #21599
Fujac
MedlemHeey så er sakis3g oppe at køre igen, jeg har endda fået lagt et ikon på skrivebordet der opstarter TIDAL men er kommet i tvivl om fremgangsmåden er farbar idet jeg ikke har fået tjekket om der er et interface i RuneAudio til at indkøre en HSDPA løsning der fungerer kontinuerligt via sakis3g. hmm har bestilt et sd kort til at køre et særskilt projekt med RuneAudio så jeg ikke behøver formatere min NOOBS installering.
Stadigvæk hvis der er nogen der sidder med erfaring med HSDPA eller 3g netværk kombineret med RuneAudio som ser denne tråd så modtages tips og tricks meget gerne.
Venligst Fujac
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.