Raspberry Pi Webshop › Fora › Operativsystemer (OS) › Styre system
- Dette emne har 9 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 9 måneder siden af
Cykelsmeden.
- ForfatterIndlæg
- 13. januar 2013 kl. 16:19 #2882
Futtedk
MedlemHej
Kan Man bruge windows CE styre system på en raspberry pi?
mvh futtedk
- 14. januar 2013 kl. 15:11 #2893
Cykelsmeden
MedlemNej!
- 18. januar 2013 kl. 19:46 #2957
sblar
MedlemSiden du nu er så skråsikker (hvad der sikkert er en god grund til) kunne du måske lokkes til at sige bare lidt om hvorfor det ikke kan lade sig gøre?
- 2. februar 2013 kl. 15:09 #3159
Cykelsmeden
MedlemJada!
Der er ikke lavet windows til ARMprocessorer 🙂//finn
- 2. februar 2013 kl. 15:20 #3160
Cykelsmeden
MedlemOg dog, der ser ud til at være released nogle arm versioner til OEM, såe…
måske? jeg kender kun til MIPSversioner
//finn - 5. februar 2013 kl. 19:32 #3219
sblar
MedlemAndroid var heller ikke lavet til min HTC HD2 i sin tid, men det forhindrede da ikke at det kunne lade sig gøre alligevel, så en mere uddybende forklaring på hvorfor det ikke kan lade sig gøre, var måske alligevel ikke så tosset – eller er det tilstrækkeligt at du ikke TROR det kan lade sig gøre? Virker lidt arrogant bare at svare “Nej!”…
- 7. februar 2013 kl. 00:38 #3259
Cykelsmeden
MedlemNu spurgte OP jo om man KAN, og da jeg ikke havde set ARM og win, svarede jeg trygt nej.
Efterfølgende fandt jeg så ud af at der faktisk er et windows CEkit til arm,og det giver jo så mulighed for at det kan dukke op.
Jeg tror til gengæld at det giver så meget genlyd at vi hører om det hvis det sker - 7. februar 2013 kl. 00:46 #3260
Cykelsmeden
MedlemAndroid var heller ikke lavet til min HTC HD2 i sin tid, men det forhindrede da ikke at det kunne lade sig gøre alligevel, så en mere uddybende forklaring på hvorfor det ikke kan lade sig gøre, var måske alligevel ikke så tosset –
Nu kan det ikke helt sammenlignes.
Android er frit tilgængeligt, og lavet på en opensource linuxkerne.
Windows er et lukket propriert system, hvor kode og rettigheder holdes strengt i firmaregi.//finn
- 7. februar 2013 kl. 19:03 #3282
sblar
MedlemJeg tror altså ikke at dit argument om at Windows er et proprietært system kan bruges i denne forbindelse; det varede f.eks. ikke længe før de selvsamme
folk som havde muliggjort Android på min HD2, fik porteret Windows Phone til den samme telefon. Så bare fordi det ikke er producentens hensigt,
kan det altså nogle gange godt lade sig gøre alligevel. Prøv at tage et kik på http://www.xda-developers.com/, forbavsende hvad der kan lade sig
gøre.
Men okay, du troede…og blev klogere. Lad os lukke den her. - 9. februar 2013 kl. 11:57 #3318
Cykelsmeden
MedlemJa, la os bare lukke her
kan det altså nogle gange godt lade sig gøre alligevel. Prøv at tage et kik på http://www.xda-developers.com/, forbavsende hvad der kan lade sig
Klart alt ka la sig gør, men jeg kan nu ikke se der på pågældende henvisning er omtalt tiltag til at lave windows ce til Raspberry, endsige Arm 🙂
Men der er da mange udviklere som laver noget til alle eksisterende mobile OS !//finn
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.