Raspberry Pi Webshop › Fora › Projekter › Udvide KODI eller er der noget bedre?
Tagget: internet, mediecenter, radio
- Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af
osj.
- ForfatterIndlæg
- 12. oktober 2016 kl. 19:28 #19710
boldt
MedlemJeg har en RPi3 som jeg har installeret et medie-center OpenELEC (Kodi) på.
Nu har jeg så prøvet det, og har opdaget at der mangler noget.1) DR tv virker, men hvordan får jeg DR radio-kanalerne på?
2) Egentlig kunne det være rart når man sidder i sofaen også at kunne klikke lidt internet. Kan man udvide med en Browser?
- 13. oktober 2016 kl. 11:34 #19713
osj
MedlemHej Boldt.
Dr-netradio finder du ved at klikke på –
Musik > Add-ons > Hent flere > Danish Netradio > Aktiver.Kodi og en rigtig Web-Browser, får du nok lettest, ved at installere Raspian, i stedet for OpenELEC, så du får en “rigtig” fuld installation.
Kodi installere efterfølgende, fra Synaptic pakkehåndteringen.
Kodi kører glimrende på Raspian, selv på min gamle RPi2.
I Kodi, kan du skifte mellem “fuld skærm” og “vindue-visning”, ved hjælp af “\” tasten.osj
- 14. oktober 2016 kl. 16:37 #19728
boldt
Medlemtak for hjælpen.
jeg brugte:
sudo apt-get install kodi
i terminalen i Raspian. (jeg kunne ikke finde ud af at bruge add/remove software under indstillinger)Det virker som om at Kodi når den starter overtager hele computeren, så når jeg skl “tilbage” til Raspian skal jeg slukke/genstarte. Er det rigtigt?
Forstår ikke det her:
I Kodi, kan du skifte mellem “fuld skærm” og “vindue-visning”, ved hjælp af “\” tasten.
hvor skal jeg gøre det?
- 14. oktober 2016 kl. 23:35 #19731
osj
MedlemHej
Det er naturligvis udmærket, at installere fra terminalen.
Det kræver så at man kender navnet på det man vil installere.
Vil du have et bedre overblik, over hvad der er installeret, og hvad der kan installeres, er synaptic glimrende.sudo apt-get install synaptic
Her vist på Ubuntu:
I Synaptic, skal man huske at klikke på Reload / Genindlæs, ingen at man begynder at installere. Det glemte, de at nævne i videoen.
“\” tasten, er en simpel genvejstast. På mange tastaturer, skal man taste
Alt Gr + \ (tasten med < > og \).
Eller i kodi, gå ind i
System > Indstillinger > system > Videoudgang > Visningstilstand, og skift indstilling.osj
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.