Vil ikke boote

Raspberry Pi Webshop Fora Generel snak Vil ikke boote

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
      BS_Sweden
      Medlem

Google fortæller mig efterhånden at det ikke er et usædvanligt problem. Rød diode lyser og den grønne lyser meget svært og intet andet sker.
      Jeg kører Openelec xbmc og har prøvet 2 forskellige images på 2 forskellige kort.
      Jeg synes ikke jeg har kunnet finde en rød tråd i de svar jeg har fundet på google så jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med dette problem?

I/_Brian

Har du prøvet med et andet kort?
      Jeg har kun prøvet med raspBMC og debian6, og har haft 2 kort som ikke ville boote på min først leverede RaspberryPi.
      Min senest leverede Pi har kunnet boote på alle mine kort!

//finn

BS_Sweden
      Medlem

Det kort det kører på har virket fint 3-4 gange. Nu vil det så ikke. Har prøvet et Sandisk kort også uden held. Har bestilt en ny da jeg egentlig skal bruge 2. Så ser jeg om det kører på den. Ellers må jeg prøve med den udgave du nævner.

Hvordan gik det?
      Nu har jeg et kort som ikke kan boote med en standart debian, med samme symptomer.
      Det viste sig at det image jeg brugte stod til 800mhz, og da jeg satte det ned til 700 virkede det.
      Raspberry garanterer op til 900Mhz, men det kan nogle kort åbenbart ikke klare.
      De andre jeg har kører fint 950Mhz.

//finn

BS_Sweden
      Medlem

Jeg har desværre ikke haft tid til at rode med det. Men en ny Pi ligger i posten og når den kommer vil jeg teste med et af de kort der har virket på en gamle. Hvis det virker må jeg fejlsøge og lege lidt med det gamle kort. For kunne godt bruge 2 Pi’s
      Den Debian i snakker om i kører med hvor kan jeg hente den?

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.