Wifi problemer

Raspberry Pi Webshop Fora Generel snak Wifi problemer

Tagget: 

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
      norhart
      Medlem

Hey folkens

Jeg har ikke rigtigt kunne få wifi til og virke på min RPi siden jeg fik den ind af døren i går…(en XL pakke her fra siden)

I raspbmc og OpenELEC kunne jeg overhovedet ikke få wifi til og virke, med raspbian kunne jeg heller ikke finde mit rigtige netværk, men var i stand til og finde min ekstra router jeg havde sat op lige ved siden af min RPi for at se om det var signalet der var noget i vejen med.

Jeg har også prøvet med en TL-WN721N adaptor, men den gav samme resultat som den adaptor jeg fik med fra XL pakken her inde fra.

Har testet begge adaptorer i min bærbare og der kan de finde mit rigtige netværk uden problemer med fuld styrke.

Nogle der har en ide om hvad det er jeg skal gøre for at få det til og virke?

Mvh Norhart

BTW: kan det passe man skal hive ud og indsætte keyboard modtageren ved hver opstart for at få den til og virke?

JKN
      Keymaster

Fandt du svar på dine spørgsmål? Ellers vil jeg anbefale denne guide til brug med ew-7811un.

Desuden giver vi altid hurtig support, når kunder kontakter os på e-mail gennem http://raspberrypi.dk/kontakt/ – forummet er ikke som sådan tiltænkt support fra vores side, men det er en ganske fin kilde til at hjælpe hinanden.

Jeg har tilsvarende problemer, men bruger Raspbmc, og har ikke lyst til at skifte til “ren Debian”
      Dapsen bliver fint fundet af OS, og kommer op, men jeg kan ikke få den til at connecte til accespointet, som er indbygget i TVet.

wlan0 Link encap:Ethernet HWaddr 80:1f:02:5a:bb:b8
      UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500 Metric:1
      RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
      TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
      collisions:0 txqueuelen:1000
      RX bytes:0 (0.0 B) TX bytes:0 (0.0 B)

Det kan sagtens være en fejl 56+
      – har nogen en ide?

//finn

Viser 2 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.