XBMC vob filer

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      BT
      Medlem

Jeg har installeret XBMC med succes og har også fået IMDB til at fungere, så jeg kan få præsenteret de film jeg har liggende på en netværksdisk, men jeg kan ikke få min Pi til at afspille vob-filer (DVD filer), afspilningen starter godt nok op, men der er intet billede, kun lyd. Skal der installeres et codec for at afspille vob filer?

du skal købe en mpeg2 licens ved raspberrypi.org og herefter tilføje licensen til din config.txt (der er en guide med når køber) pris ca. 2£

BT
      Medlem

Nu har jeg købt licens til både MPEG-2 og VC-1 og har skrevet de koder jeg derefter fik tilsendt på mail ind i config.txt, men jeg er desværre lige vidt, forstået på den måde at afspilleren starter op, men der er kun lyd intet billede på mine DVD film (vob filer).

I første omgang afprøvede jeg det i Raspbmc, men har nu også afprøvet Openelec og der virker det heller ikke. Er der nogen der har haft succes med det her?

JKN
      Keymaster

Du kan starte med at tjekke, at du har fået opsat licenserne ordentligt med følgende commands:

$ /opt/vc/bin/vcgencmd codec_enabled MPG2
      MPG2=enabled

$ /opt/vc/bin/vcgencmd codec_enabled WVC1
      WVC1=enabled

BT
      Medlem

Jeg har ikke arbejdet med Linux tidligere, men vil gerne vide hvor jeg skal skrive de kommandoer. Kan jeg lukke den grafiske Xbmc (som med Debian), eller kan man hente et terminalvindue som add on?

hjorken
      Medlem

Du kan bruge alle terminal programmer (PuTTY) med ssh!
      Du finder din IP Adresse under: Settings > System Info

cbw1976
      Medlem

Jeg har lige købt en MPEG2 licens og vob filerne afspilles helt efter bogen…næsten; jeg kan ikke få undertekster på filmene. Er der andre der har dette problem og har en løsning på det?

DanielPT
      Medlem

Efter min mening er den bedste løsning at bruge Handbrake til at lave dem om til mkv filer og afspille dem 🙂

Bohlendach
      Medlem
      caesar
      Medlem

´Hej
      Når I indsætter serial i config.txt skal i huske at fjerne #bøftegnet foran# ellers springer programmet over indtastningen.

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.