XMBC som mediecenter til junior på 5?

Raspberry Pi Webshop Fora Projekter XMBC som mediecenter til junior på 5?

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
      tomlar1977
      Medlem

Hej med jer!

Jeg har lagt alle vores DVD film ind på en NAS som ISO, da hhv 3 og 5 årige fingre ikke er så skidegode til at passe godt på originalerne. I stuen har jeg en AC Ryan afspiller, og det virker jo fint. Junior på 5 har dog fået lov til at få TV på værelset, så han kan se Ninjago, hvis lillesøster vil se Cirkeline. Det kræver dog at jeg finder en eller anden afspiller til dette formål, og jeg kan jo ikke lade være med at tænke på en raspberry pi med XMBC. Jeg har ikke noget videre kendskab til nogen af delene, men tænker lidt at der går jo næppe røg af et bål uden ild 😉
      Det store spørgsmål er jo om hvorvidt en 5 årig (med ret stor interesse for teknik) kan navigere rundt i sådan et interface og starte en film / ISO? Og kan man få en fjernbetjening, der virker i sådan et system, så keyboard ikke er nødvendigt, når først alt er installeret?
      I givet fald, så er jeg den der skal købe og tweake inden længe 🙂

Mvh Tommy

will0663
      Medlem

Min personlige opfatelse af XBMC er et utroligt brugervenligt mediecenter når man først har sat det op. Især hvis man arbejder en anelse mere med det, kan du lave genveje til alt. Prøv at se Living Smart TV(XBMC)projektet. Ellers kan du InstallereXBMC på din (MAC, PC eller Linux) og se på egen hånd hvordan det er.

Kriss3d
      Medlem

Jeg har faktisk sat min egen raspberry op med en stor harddisk og til tvet. Hvis det er hdmi og tvet er af en rimelig standard kan du faktisk bruge fjernebetjeningen til tvet. og det ER ret nemt. Personligt ville jeg gerne have kunne lagt mine egne menuer på fronten i raspbmc men det går.

Viser 2 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.